Translate

6 Şubat 2017 Pazartesi

Flying Hanuman-Phuket

Phuket'te her güne bir kaç aktivite sığdırmaya başlamıştık.
Bugün ki aktivitemiz ise zipline :) ''Zipline belirli bir yükseklikten kendisinden daha alçak olan bir noktaya dağcılık harneslerini(zırhlı kuşam) ve makaralarını çelik halat üzerine bağlayarak ilerleme şeklidir.''
Zipline için yine sabahın ilk saatlerinde uyandık. Minibüsümüz bizi almaya geldi. Bizi en ünlü ve güvenilir zipline merkezi olan Flying Hanuman'a götürdü.Çok eğlenceli bir deneyim, olağanüstü güvenlik önlemleri var.
İlk başta ortam sizi biraz geriyor. Girişte ki canavara benzeyen konsept, havanın sisli puslu oluşu, ormanlar, yağmur,su sesleri vs. ama daha sonra alınan güvenlik önlemlerini vs. görünce içiniz rahatlıyor.

Korkunç Konsept

Bekleme Yaptığımız Bahçe
Zipline yapabilmek için ayakkabılarınız önemli, kapalı ayakkabılar giymek durumundasınız. Biz sandaletle gitmiştik. Orada zipline yapabilmek için ayakkabı satın almak durumunda kaldık. Ardından parkurunuzu seçiyorsunuz. Biz yaklaşık 16 parkuru olan zipline'ı seçtik. İsterseniz 25 parkuru olan da var. Ama 16'sının yeterli olacağını düşündük. Sonra grubumuz belirlendi. Grupta iki tane eğitmen bir de İngiliz iki aile grubu vardı. Anne baba, çoluk çocuk, yaşlı genç ne varsa gelmişler. :) Bilekliklerimiz takıldı. Veeeee kıyafeterimiz özenli şekilde giydirilmeye başlandı, kasklarımız teslim edildi.

Kıyafetlerim Giydiriliyor
Atom karınca olduk iyi mi:)

Kıyafetlerimizi giydikten sonra yaklaşık yarım saat zipline yapacağımız dağdan yukarı tırmandık.Çok yorucuydu. Hani az önce yaşlıların da grupta olduğunu söylemiştim ya. O zorlu yokuşu onlar çıktı ama biz arkada nefes nefese kaldık. Helal olsun vallahi :)

Ne tırmandık bir bilseniz :)
Neyse ki ilk zipline yapacağımız yere geldik. Güvenlik tedbirlerini asla ama asla ihmal etmiyorlar. Sizin de ihmal etmenize izin vermiyorlar. Yüksek bir ağacın gövdesine doğru merdivenle tırmandık ardından ağacın gövdesinin ortasına konumlandırılan balkona ulaştık. Balkona ulaşan herkesi kıyafetinin üstünde bulunan kancalarla ağaca sarılı olan halata kilitliyorlar. Sırası gelenin kilidini açıp zipline hattına doğru alıyorlar. Böylelikle yüksek zeminden kazara düşmeniz ihtimaline karşı önlem almış oluyorlar. Bu tüm parkur boyunca böyle sürdü.

Zipline yapacağımız karşıda ki ağaç 20 metre uzaklıktaymış. Bize nasıl kayacağımızı göstermek için bir tane eğitmen karşı ağaca geçti. Bizi orada beklemeye başladı. Aynı zamanda gelenleri de frenleyerek durmalarına yardımcı oluyor. Size tüm talimatları anlatıyorlar. Ama en önemlisi üzerinde kayacağınız ipi asla ama asla elinizle tutmamalısınız yoksa eliniz kesilir. Tüm uyarıları dikkatle dinledik. Sonra gruptakiler kaymaya başladı. Bizden de ilk kayan Orkun olsun istedim ama pikaçular beni seçti. Tedirgin olduğum anlaşılıyordu demek ki beni rahatlatmak için nereli olduğumu, Türkiye'de nasıl selamlaşıldığını falan sordular. Onlara ayak üstü Türkçe'de öğrettik iyi mi :) Derken ayrılık vakti geldi. Yüksekliği yaklaşık 30 metre olan bir ağaçtan bir ağaca doğru havada süzülmeye başladım. Müthişti. Ormanı tepeden görüyorsunuz. O kadar hızlı gidiyorsunuz ki varış noktasına yaklaştığınızda duramayacağınızı düşünüyorsunuz. Ama eğitmen sizi hemen durduruyor. Zaten olası bir ihtimalde ağaca sertçe vurmamanız için tüm yerleri yumuşak bir zeminle kaplamışlar.

Parkurlarda hep tek başınıza kayıyorsunuz. Yalnızca bir parkuru çift kişilik yapmışlar. Çiftler el ele tutuşup kayıyorlarmış. Dağın tepesinde bile romantik çiftler unutulmamış. :) Ne yapalım adet yerini bulsun diye bizde elele tutuşup kaydık. :)

Parkurlar arttıkça uzunluk ve yükseklikte artmaya başlıyor. Kayarken içinizde resmen  kelebekler uçuşuyor. Phuket'in en güzel ormanını yükseklerden görüyorsunuz. Daha ne olsun. Gittikçe zevk alıyorsunuz.Tam profesyoneleştiğinizi düşünürken parkur bitiyor.

Hatıra fotoğrafları çektirmeye başlıyorsunuz. Ardından size günün hediyesi olarak tişört veriyorlar.
Harika bir deneyimdi.

Hayatta yapmam dediğim tüm aktiviteleri Phuket'te yapmaya devam ediyordum.
Yaşasın cesaret :))

*Videoları ekledim ama bilgisayardan açarsanız izleyebiliyorsunuz, telefondan videolar izlenmiyor. :(

Girerken korktuğum cisme çıkarken meydan okudum :)

Cesaretimi tebrik biricik eşimden :)