Translate

26 Şubat 2017 Pazar

İtalya İçin Hazırlıklar Başlasıınnn :)

Merhaba;

Bir sonraki seyahatimiz başlıktan da anlaşılacağı gibi İtalya.
Bu sefer arkadaş grubuyla seyahate çıkıyoruz. En yakın dostumuz, nikah şahidimiz aynı zamanda iş yerinden de arkadaşımız Semih ve Semih'in vesilesiyle tanıştığımız çabucak kaynaştığımız centilmen arkadaşımız Burak. :)

Kasım ayı gibi Kappa Tur'un, 11-18 Mart aralığında gerçekleşecek olan 7 gece 8 günlük Büyük İtalya Turunu 250 Euro'ya satınaldık. Toplamda 6 şehir gezileceğiz. Napoli, Roma, Floransa, Venedik, Verona ve Milano.

Aslında İtalya için Semih'in gezginci ruhu vesile oldu. Kendisi yurt içi ve yurt dışı seyahatler konusunda oldukça bilgili, o araştırıyor bize de gitmek düşüyor. :)

Avrupa'nın en güzel ülkelerinden biri olan İtalya'yı görebilmek için hazırlıklara Şubat ayının başında başladık. Vize süreçlerinde yaşanabilecek sıkıntılar dolayısıyla bu tarz işlemlerinizi geziye en erken 20 gün kala halletmiş olmanız gerekmektedir. Aksi halde yaşanacak herhangi bir olumsuzluk nedeniyle vizeniz gezi tarihine yetişmeyebilir.

Benim pasaportum vardı yalnız yeni evlendiğim için pasaportumun üzerinde ki soy ismimin değiştirerek sürece başladım. Ardından Shengen Vizesi için gereken evrakları hazırlamaya başladık. Gerçekten çok teferruatı olan yorucu bir süreç. Yaklaşık bir hafta içerisinde hepsini toparladık. Çalıştığımız için süreç biraz uzun sürdü. Vakti olanlar evrakları daha erken hazır edebilir.

Tüm evraklar bittiğinde İtalya için vize başvuru merkezi olan Ankara-İdata'dan 17 Şubat Cuma gününe randevu aldık. Randevu aldıktan bir kaç gün sonra İdata'dan aranarak kurumun İtalya'yla anlaşmalarının bitmesi gerekçesiyle randevumuz 9 Şubat Perşembe'ye çekildi. Biz de İdata'dan verilen bilgiye göre dört arkadaş işlerimizden izin alarak hazırladığımız evraklarla birlikte yola koyulduk. 9 Şubat Perşembe günü randevu saatinde İdata'daydık. Yalnız bizi büyük bir şok bekliyordu. İdata İtalya ile olan anlaşmasını 8 Şubat Çarşamba günü bitirmiş, bizi arayan yekili bize tarihi yanlış belirtmiş. Kurumda bizimle aynı maduriyeti yaşayan bir aile daha vardı. Onlara da aynı şekilde randevu tarihi yanlış verilmiş. İdata bizi madur etti ve yeni başvuru merkezinin Ankara VFS Global olduğunu oradan randevu almamız gerektiğini söylemekten başka hiç bir şeye yardımcı olmadı. Bu tarz sorumsuzlukla karşılaşacağımız hiç aklıma gelmezdi. O gün tam anlamıyla bizim için bir zarardı. Size önerim İdata kurumundan işlemlerinizi yürütüyorsanız randevu tarihinden önce mutlaka teyit için onları aramanız.


O gün için yapılacak hiç bir şey yoktu. Mecburen Düzce'ye geri döndük.Bundan sonra ki süreçte VFS Global'in İtalya vizesi için randevu açmasını beklemeye başladık.

VFS Bekleme Salonu


Neyse ki 13 Şubat Pazartesi için VFS Global İtalya vizesi için başvuru almaya başladı. Bizde hemen sabah internetten randevularımızı aldık. Tekrar 4 arkadaş yola koyulduk. İlk gidişimizde idata'nın bize yaşattığı şoku henüz dördümüz de üstümüzden atamamıştık. Yine bir olumsuzluk yaşanırsa kaygısı yaşıyorduk. Neyse ki randevu günü yani 13 Şubat saat 9:00'da bu sefer VFS Global'in kapısındaydık. Bizi bekleyen bir şok daha vardı. Evet, şaka değil. Kurum ilk defa İtalya'yla çalışacağı için sistemleri henüz aktif olmamış, bir de öğleden sonra saat 13:00'de büyük elçi kuruma gelip açılış yapacakmış. İşlemler ondan sonra yapılmaya başlanacakmış. Yani 9:00'da ki randevumuz da 13:00'e ertelendi. Artık biz çıldırma noktasına geldik. :)





Bir önerim daha olacak bu tarz randevu işlemlerinizin onay maili kurum tarafından mutlaka size iletiliyor. Size atılan mailin çıktısını mutlaka yanınızda götürün. Herhangi aksilik yaşanması durumunda kurumda çalışan yetkililere maili gösterebilirsiniz.Bu öneriyi şu yüzden verdim. Saat 13:00'de VFS Global'e tekrar gittiğimizde bu sefer randevu listesinde adımız gözükmüyordu.


Camekanın ardında işlem merkezi
Gergin Bekleyiş
 Bizde atılan onay mailini yetkililere göstererek işlemlerimizi yaptırdık. Gerçekten her aşamada bir gerginlik vardı. Neyse ki her birimizin işlemi sorunsuzca bitti derken, Schengen Vizesini ilk defa alanların yarın konsolosluğa gitmeleri gerekliymiş.Bu prosedür için Ankara'da kalmak zorunda kaldık. Neyse ki eşimin ailesi Ankara'lıydı. Şehir dışından gelenler için bu eziyetleri düşünemiyorum. 
























Tam bu tükenmişlikle VFS Globalden çıkıyorduk ki, kurumun ilk müşterisi olduğumuz için bizi ödüllendirdiler. Bana bir buket çiçek verdiler. :) Vize sürecinde yaşadığımız süprizlerin ardı arkası kesilmiyordu. Neyse ki bu sefer ki iyi bir sürpriz oldu.

Yarın konsolostukta görüşeceğim görevlinin arkada ki gri kazaklı İtalyan olduğunu nereden bileyim :)

Sizin 14 Şubat'ınız nasıl geçti. Hayır yani benim İtalyan Konsolosluğunda ve Ankara-Düzce arasında ki yollarda geçti de :) Neyse ki artık son adım diyerek İtalya Konsolosluğunda ki randevumuza da gittik. Çok şeker bir güvenliği var. Randevu saatini beklerken bize sıcak sohbetiyle eşlik etti. Neyse vize mülakatı dedikleri şey 30 saniye, yüzüne bakıyorlar, gezinizin turistik mi olacağını soruyorlar,vs. Bunun için insanların bir gününü yiyorlar. Halbuki soracakları tüm sorunun cevabı elinde ki evraklarda var. Ama prosedür buysa yapacak bir şey kalmıyor. Aslında bu taş bir nevi bana da geldi. Ben de bir işe alımcıyım. Bir çok cv'yi görüyorum. Cv'de beni ilgilendiren görmek istediğim bilgiler kabaca yazıyor. Ama ben yine de adayı çağırıp görüşüyorum. Bunu onunla bağdaştırınca bu prosedürü az da olsa kabullendim. :)

VFS Globalin önü ve çiçeklerim

Bazen haberler çıkıyor ya şu ülkeye vize kaldırıldı, artık vize kaldırılsın, vs. Benim bir çok arkadaşım bu haberlere deli gibi seviniyordu. Ben onları o zaman anlayamamıştım. Ama şimdi çok net anlıyorum. Bir ülkeye gitmek için vize prosedürünün olmaması ne büyük bir nimet :)


Güzel şanların yanınızda olması dileğiyle :)

Kişisel Sosyal Medya Hesaplarım: 

       F: Dilek Körhasan Ulu                     İ: @_dilekulu_
     



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder