Translate

5 Ocak 2017 Perşembe

Phuket'te İçinde Maymunların, Fillerin ve Kaplanların Olduğu Bir Güne Var Mısın? Kaçırma Derim :)



19 Ekim sabahına sıcacık bir güneşle uyandık.

May'la bizi otelden alması için saat 09:30'ta randevulaşmıştık. O yüzden hemen kahvaltı yapmamız gerekiyordu.

Otelde açık büfe kahvaltı vardı. Kahvaltıda pankek, yumurta, omlet, soğanlı patates kavurması, meyve salatası, yeşillikler, kruvasan, vs. vardı. Kulağa hoş gelse de tatsızlardı. Yani damak tadı tercih meselesidir. Ben beğenemedim. Orada yediklerimi (pankek dışında). Tatil boyunca özlediğim şeylerden biri de tereyağlı her çeşit peynirin olduğu, şöyle serpme bir kahvaltıydı :) Şunu da söyleyeyim hiç bir öğün aç kalmıyorsunuz. Mutlaka yiyecek bir şeyler buluyorsunuz ama sevdiğiniz ama sevemediğiniz o ayrı :) (Amma korkuttum değil mi)

Neyse planımızdan bahsedelim.

  • Fil safarisi ile başlıyoruz,
  • Ardından maymun şovu izleyeceğiz, (Monkey Show)
  • Veeee en sonunda da Kaplanlara gideceğiz. (Tiger Kingdom)

May, tur inibüsü ile birlikte anlaştığımız gibi saat  9.30'da bizi almaya otelin lobisine geldi. 

Safariye Başlayanlar
Bu arada turlardan bahsedeyim.Orada farklı farklı turlara katılan farklı otellerde kalan bir sürü turist oluyor. Tura katılan turistleri tur minibüsüyle kaldıkları otelin lobisinden tek tek alıp aktivite alanına götürüyorlar. Aynı şekilde aktivite bitiminde de otellere geri bırakıyorlar. Transfer ücretleri her seferinde ödeniyor mu bilmiyorum ama biz gittiğimiz tüm turlara yalnızca bir kez transfer ücreti ödemesi yaptık. O da bugün gideceğimiz olan tur için. İki kişi için yaklaşık 300 baht=20 tl ödedik.

Evet, tur minibüsü de geldiğine göre ilk aktivitemiz için yola koyulduk.Yol yaklaşık yarım saat sürdü. Yarım saatin sonunda bir fil çiftliğine gedik. Tropikal ormanın olduğu bir alandı. Bir çok insan fillerin üzerine binip safariye başlamıştı bile. Bize gezi sırasında fil beslememiz için muz almamızı önerdiler. Biz de ilk önce bir poşet muz satın aldık .Sonra safari için beklemeye başladık.File binmek için yüksek bir platform oluşturmuşlar. Oraya çıkıyorsunuz. Sıra kimdeyse o filiyle birlikte geliyor siz de filin üstüne koydukları oturağa biniyorsunuz. Geziye başlıyorsunuz. Fille yaptığınız gezilerin 3 farklı süresi var. Geziye başlamadan önce siz hangisini istediğinizi belirterek ona göre tur satın alıyorsunuz. Yanlış hatırlamıyorsam;

  • 15dk
  • 30dk,
  • 60 dk.
Filin platforma gelişi ve bizim komutan :)
En makulunun 30 dk. olduğunu söylediler. Çünkü 60 dk.'lık turlarda beliniz ağrıyabiliyormuş. Bence de gerek yoktu 60 dk. ya, biz de 30 dk. olanı tercih ettik. Yanlış hatırlamıyorsam 600 bahta iki kişilik turu satın aldık. Platformun üzerine çıktık karşıdan asker gibi bir Tay'lı filin tepesinde bizi platformun yanından almaya geldi. Zor bindim valla, düşeceğim sandım. Ben böyle bir çabukta anlattım ama açıkçası ilk başta biraz korktum.Oturduğum şey sağlam mı, fil yolundan şaşıp başka yere gider mi, bizi üstünden atar mı,... Kafamda deli sorular. :)

Orkuncum Fil Besliyor
Ayaklarım filin derisine değiyordu. Kadifemsi ve sıcacık bir derisi vardı. Bir yandan da üzülüyordum. Kim bilir bu filleri eğitmek için neler yapıyorlardı :( Filin üzerinde ki Tay'lı adamın fili nasıl yönlendirdiğini takip ediyordum. Sürekli ayaklarıyla filin kulaklarını ittiriyordu. Bir de çekice benzer ama ucu sivri bir sopası vardı elinde. Çok ürkütücü ama onun ne işe yaradığını anlayamadım. Gezi esnasında filin kulağına astı o çekiç gibi sivri sopayı ama file batırdığını hiç görmedim. 

Fil ağır adımlarla yaylana yaylana ilerliyordu. 10-15 dk. sonra Tay'lı komutan (!) fili durdurdu. Bizim fotolarımızı çekti. Bir de bize takı kutusu çıkardı. İçerisinden bir şey almamızı istedi. Ben de kolye beğendim, 200 baht istedi 100 bahta yani yaklaşık 6 tl ye anlaştık. Sanki o kolyeyi almasam fili şaha kaldıracakmış gibi bir havası vardı. Korktum da aldım zaten :)

Gençler Evleniyor :)
Tam fille olan turumuz sonlanıyordu ki bir gelin ve damat dış çekimine denk geldik. :) Türkiye'de dış çekim ormanlarda moda şimdi (benim de öyleydi :) ) Tayland'da da fil tepesinde romantik pozlar veriyorlardı. Fili süslemişlerdi, bir kaç kişi file komut veriyor o anda herkes foto makinelerine dalıyor ve fotoğraflar çekiliyordu. Çok tatlılardı :)


Fil safarimiz sonlanıp, plaformdan indiğimizde ayağında zincir olan ve sadece ileri geri bir adım atan küçük bir fil gözümüze çarptı :( Demek ki öyle eğitiliyorlar.


Ayağı kısa zincirli küçük fil
Sıra geldi Monkey Showwww,
Arkadakiler Türk orada karşılaştık :)
Maymunların gösterisini izleyeceğimiz yer dönüş yolunun üzerindeydi, Girişte iki kişi 200 bahta yani yaklaşık 13 tl'ye biletlerimizi aldık ve içeri girdik. Eski püskü bir yerdi. Yaklaşık 10-15 tane kafeslerde maymun vardı. biz girdiğimizde gösterinin bitimine denk gelmiştik ama en can alıcı numarasını gördük. Yaklaşık 1,5 metre derinliğinde bir havuz var ve maymun eğitmeni havuza kol saatini attı. Maymun havuza dalarak saati havuzun dibinden çıkardı. İnanılmazdı. Bana yap deseler yapamazdım belki de :)

Orkun'un kucağına yakıştığı gibi yakışmadı bana



Böyle iyi mi maymuncuk :)

















Şov bittiğinde izleyenler şovu terk etti. Gösteri bizim için en başından tekrar başladı. Maymun öyle güzel eğitilmiş ki, mekik çekiyor, basket atıyor, top oynuyor ve olmazsa olmaz bahşiş topluyor, daha bir dünya numaraları vardı :) Bir ara Orkun'da şova dahil oldu, maymun Orkun'un elinde ki hindistan cevizini Orkun'un koluna tırmanarak ayağıyla çevirmeye başladı. O anın videosunu sizlerle paylaşıyorum :)
Gösterinin sonunda havuz numarasını yapmak için eğitmen maymunu yanına çağırdı ama biz havuz numarasını gördüğümüz için maymunu tekrar havuza sokmasını istemedik. :) Sonra maymunlar kucağımızda hatıra fotoları çektirdik, oradan da ayrıldık.



Gelelim en son ama en korkunç aktivitemize :)
Kafeslerin olduğu bahçe :)
Şimdi sıra kaplanlardaydı, Tiger Kingdom'a gidiyorduk. Kaplanlarla dolu kafese girecektik.

Burada size hangi çeşit kaplan görmek istediğinizi soruyorlar fiyatlandırmaları kaplanların büyüklüğüne göre oluyor. Bir de kaplanlarla fotoğraflarınız çekilsin istiyorsanız ona göre para ödüyorsunuz. Biz bir tane büyük bir tane de küçük kaplan görmek ve fotoğraf çektirmek istedik. Toplamda iki kişi 2200 baht ödedik.O da yaklaşık 140 tl.Ücret ödendikten sonra bizi bir kapıdan bahçeye çıkardılar, sağlı sollu kaplan kafeslerinin olduğu bir bahçeydi. Kaplanlar çok ağır kokuyorlardı. Kokuları kafeslerinin dışına kadar geliyordu. Aynı zamanda çok da kalabalıktı. 

İlk büyük kaplan,Orkun yürek yemiş gibiydi :)
Aman kedicik cici kedicik :)









İlk gireceğimiz kaplan kafesi büyük kaplanı görmek içindi. Çok heyecanlıydım.Biraz bekledikten sonra kafese girdik. Birden fazla grubu aynı anda içeri almıyorlar. Belirli bir sayıları var. Bir grup çıkmadan başkası giremiyor. Olan bir gruba olsun yani :)))) Neyse kaplanın bir tanesi yerde yatıyordu bir tanesi de masanın üzerindeydi, Aynı kafeste başka var mıydı fark etmedim. 

Uslu kedicik, just one photo :)
Just one photo dedik :)
O kadar heybetlilerdi ki 2-3 tane bakıcı başlarında duruyordu.Bir de fotoğrafçı vardı. Fotoğraflarınızı kendiniz de çekebiliyorsunuz ama flaşlı çekmemeniz gerekiyor, biz oradakilere çektirmek istedik. İlk Orkun dokundu kaplana; yanına yattı,kuyruğunu kaldırdı, üstüne yattı, inanılmazdııııııııı :) Hem korkuyordum hem heyecanlanıyordum. Sıra bana geldi bir müddet dokunamadım. Sonra dokundum. Kalbinin atışını arka bacağının olduğu yerden duyabiliyordum ve hayvan sıcacıktı. Bir de kötü kokuyodu :) Ama yine de müthiş bir duygu. Derken oradan çıkıp küçük kaplanın kafesine girdik. Küçük falan demeyin o da kaplan her hareketinden tedirgin oluyorsunuz :) Ama girdiğimiz her iki kafeste ki kaplanlarda usluydu bizi yemediler, minnettarız :)))))))
Her kafesten çıktığınızda elinizi yıkamanız için lavabo koymuşlar. Bence de ok iyi düşünülmüş bir şeydi. Kaplanlara dokunduktan sonra eliniz yağlı gibi bir his oluyor, kokuyor. Rahatsız hissediyorsunuz.

Tüm bu bahsetmiş olduğum aktiviteler yarım günümüzü aldı. 




Tur minibüsü bizi otele bıraktıkan sonra kalan vaktimizi denizde geçirmeye karar verdik.

2.gün aktivitelerimiz bu şekildeydi,
Akşamı için yarın görüşmek üzere. :)))






































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder